IoT aj VR koolis

IoT.
03.05 saime lühikese, kuid huvitava ülevaate Iot (Internet of Things) ja VR (virtuaalreaalsusest). Põgus tutvustus erinevatest vidinatest, mida kõike turul pakutakse, et oma kodu nutikaks teha, oli üsnagi mõtlemapanev. Tegelikult oli huvitav kuulata, kuidas ja missuguseid võimalusi on nn kodused "lollid seadmed" targaks muuta.
Koolis oleks võimalus õpilastele tutvumiseks üles panna nutikas tuba/klassiruum. See võiks sisaldada erinevaid võimalusi nt andmete kogumiseks. Üks mis minul kõrvu jäi on temperatuuri andurid, mis võimaldavad koguda ruumi erinevaid temperatuure erinevatel aegadel ja selle järgi saaks siis paika panna nt kütte vajaduse. Koolis võiks geograafia tunnis kasutada selliseid andmeid ülesannete lahendamiseks.
Samas võiks ka õpilasi kaasata, et mõni seade üles panna, et hiljem oskaks ka teistele seletada, miks ja kuidas midagi kasutada. Seda saaks rakendada õpilasele, kel vaja teha loovtöö või mõni muu praktiline hindeline ülesanne.

VR (Virtuaalreaalsus).
See on hoopis omaette maailm. Seda saaks kindlasti kasutada õppetöös. Nt geograafias - viies lapsed mägedesse või veemaailma rändama. Samuti keemias, kus saaks näidata erinevaid katseid ja mis võib juhtuda, kui valesid aineid kokku segada. Väga toreda idee käis välja ka noormees, kes meile seda tutvustas - nt matemaatikas tõestades Pythagorese teoreemi viia laps ise sinna kolmnurga sisse ja lasta tal seal ringi jalutada, et ta lõpuks mõistaks seoseid.
Kahjuks on see üsna kallis ja korraga saavad seda teha vaid 1-2-3 õpilast korraga, igatahes mitte terve klass. Ka ei pruugi see kõigile õpilastele tervislikel põhjustel sobida.
Arvan, et see on huvitav asi ja kogemus missugune, kuid koolis võiks see jääda siiski mõne huviringi pärusmaaks, kus entusiastlikumad õpilased saavad oma huviga rohkem tegelda.

Erinevad töövahendid, et kogeda virtuuaalreaalsust.

Pilt: www.aniwaa.com

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar