M-õpe










M-õpe

Pilt: https://sites.google.com/site/matemaatikablogi/geomeetria

Teemaks oleks , tulevasele matemaatika õpetajale kohaselt, geomeetrilised kujundid. 
Sihtgrupiks 8-9 klassi õpilased. 
Tund toimuks kahes osas. Üks osa sisaldaks väljasõpet, teine osa klassiruumis. 
Läheksime õpilastega välja, moodustaksime 3 liikmelised grupid, nii et igas grupis oleks olemas vähemalt üks nutiseade, millega saaks pildistada. Iga grupp peaks otsima väljast erinevaid objekte: vähemalt 1 objekti, mis on silindri kujuline, 
                             vähemalt 1 objekti, mis on ringikujuline, 
                             vähemalt 1 objekti, mis oleks ruut/ ristkülik,
                             vähemalt 1 objekti, mis oleks kolmnurk, 
                             vähemalt 1 objekti, mis oleks kera, 
                             vähemalt 1 objekti, mis oleks prisma.
Leides objekti, peaks seda pildistama, võimalusel grupi liikmetega koos, et olla kindel, et ülesandega tegelesid ikka kõik õpilased.
Hiljem, tunni teises pooles, vaataksime üle, kes mida leidis ja kas objektid vastavad ülesandes antud kujutistele. Koduseks ülesandeks jääks igale kujundile kirjutada juurde pindala ja ruumala valemid.
Õpetaja peaks olema kindel, et kõigil lastel on olemas nutiseade, millega tööd läbi viia ja et kõik õpilased ikka oleks valmis kaasa tegema. Võib juhtuda, et mõnele lapsele ei sobi töötada vastavas grupis. Nutiseadmed võivad lakata töötamast. Arvan, et väga suuri ja lahendamatuid probleeme ei tohiks sellise ülesande rakendamisel esineda.

Lisaväärtus sellise ülesande juures on kindlasti silmaringi suurendamine. Õpilased näevad, et geomeetrilised kujundid pole ainult matemaatikas, vaid esinevad reaalses elus. Ise otsides ja pildistades kinnistub kujund mällu palju paremini. 


1 kommentaar:

  1. Siin on väga toredalt tasapinnalised ja ruumilised kujundid pandud kokku. Loodetavasti hakkavad nad ka siis neid eristama.

    VastaKustuta