Tartu Tera Erakool
Tarkusega julgeks, loovaks ja avatuks.
TERA koolikülastus oli 22.03 2019. Koolis võttis meid vastu meeldiv garderoobitädi. Edasi liikusime juba õpetajate puhketuppa, kus sissejuhatuse tegi füüsika õpetaja Madis, tutvustades meile netisügavusi - virtuaalreaalsust. Kes tahtis sai ka proovida seigelda Ameerika mägedes. Kool ise on hästi armas - nii õpilase kui ka õpetaja sõbralik. Eriti meeldis mulle õpetajate puhkeruumis olev tahvel kuhu igaüks saab panna kirja oma häid mõtteid.Lühidalt tutvustas Annika (kooli haridustehnoloog) oma tööd. Haridustehnoloogi ülesanne on seal toetada õpetajaid infotehnoloogia ja informaatika osas, toetada erinevaid projekte (nt liitreaalsus), kaardistada õpetajate digipädevusi, üldiste tehniliste probleemide lahendamine ja tehniliste vahendite haldamine.
Kiirelt saime ka ülevaate kooli üldisest korraldusest, nt on selles koolis 1-5 klassini kujundav hindamine, alates 6. klassist hinnatakse tähtedega - A, B, C, D, E, F. Koolis on igal õpilasel oma tahvelarvuti, mis on antud kooli poolt, ja kus lapsed teevad palju tunnitöid, aga ka koduseid ülesandeid. Õpilastel on koolivormid.
Klassis, kuhu meid viidi, oli olemas interaktiivne tahvel. Matemaatika - informaatika õpetaja tegi ka ülevaate sellega töötamise võimalustest ja kasutab seda ise väga aktiivselt.
Lõpuks saime tegelda tahvlites natuke programmeerimisega ja kõige lõpuks ka tutvuda "õuna" arvutitega, mis on koolis igapäevaselt kasutada.
Poska Gümnaasium.
Määrame ise oma tuleviku!
03.05.2019 käisime Poska gümnaasiumis. Lahked koolitöötajad, kes meiega viitsisid tegelda ja kooli hingeelu rääkida olid infojuht Vahur Lell ja õppejuht Märten Karm. Esmalt juhatati meid koosolekute ruumi, mis on säilitatud võimalikult sarnasena sellele, kui selles ruumis (02.02.1920) kirjutati alla Tartu rahuleping. Laual ilutses ühe kooliõpilase kätetöö - 3-D prinditud Poska koolimaja, selle originaal (pildil).
Järgnes esitlus "Infotehnoloogia koolis" teemal ja seda lähtudes sellest, mis Poska kool pakub. Kohapeal on olemas muljetavaldavad infotehnoloogia alased võimalused õpilastele: joonestamine, programmeerimine (keeltes python, java), mehhatroonika-robootika, 3-D modelleerimine, fotograafia, keskkonnaseire ja digilahendused, drooniring, küberkaitse, veebidisain.
Kõik õpetajad on suuremal või vähemal määral kübertulevikuga tutvunud.
Kool on suur ja selles õpivad vaid gümnasistid. Koolis valitseb harmoonia, kus õpetajad õpetavad teineteist, õpetajad õpetavad õpilasi, õpilased õpetavad õpetajaid. Õpilasesindusele on antud võimalus õpetajatele korraldada koolitusi, samuti saavad õpilased erinevates asjades palju kaasa rääkida.
Koolis on olemas 5 mobiilset arvutilabori kasti 18 arvutiga, 2 smart tahvlit, 2 puutetundlikku telerit, mida peamiselt kasutatakse külalistele esitluste tegemiseks.
Natuke hiljem tehti meile ka kiire ringkäik koolis, mille käigus nägime, milliste erinevate projektidega töötavad õpilased. Saime ka teada, et koolil on olemas moodne bioloogia-keemia labor.
Kool on tore, hubane ja õpetaja-õpilase sõbralik.
Pildid: autori erakogust
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar